De tweede editie van De Week van het Geld vindt plaats van 27 tot en met 2 april 2017. De hele week zullen er allerhande activiteiten plaatsvinden, gericht op het onderwijs en het brede publiek.

Meer info via www.deweekvanhetgeld.be

 

Activiteiten voor het secundair onderwijs 2017

Wikifin.be ondersteunt leerkrachten om financiële educatie aan bod te laten komen. Daarom voorzien we in het kader van De Week van het Geld diverse activiteiten.

  • Voor de tweede graad: Met de Wikifin@School Challenge wil Wikifin.be leerlingen op een toffe manier leren omgaan met geldzaken. We voorzien vier korte opdrachten voor in de klas op basis van het Wikifin.be-lesmateriaal. Heeft u met de klas deze opdrachten gedaan? Dan maakt u kans op een daguitstap met de hele klas naar Amsterdam!
  • Voor de derde graad: Tijdens De Week van het Geld (27 maart – 2 april) nodigen we alle klassen van de derde graad uit om langs te komen op één van onze infomarkten die we tijdens de themaweek organiseren. Op de infomarkten zijn diverse organisaties aanwezig die informeren rond geldzaken. Doorheen een interactief parcours verzamelen de leerlingen heel wat bruikbare tips rond geldzaken.

Vragen? info@wikifin.be

Inschrijven en/of registreren via http://www.wikifin.be/nl/wikifin-at-school

 

Activiteiten voor het lager onderwijs 2017 – budg€tPRET

Wikifin.be heeft voor dit schooljaar een uitbreiding gemaakt voor het spel budg€tPRET zodat je tijdens De Week van het Geld 2017 een hele week rond geldzaken aan de slag kan in de klas. Volgende thema’s komen hierbij aan bod: betaalmiddelen, consumptie, de rol van de bank en risico.

Dit leren je leerlingen spelenderwijs met budg€tPRET:

  • prijzen vergelijken
  • rekenen met geld
  • beheren van een budget
  • keuzes maken bij consumptie
  • in groep beslissingen nemen

Deelname is gratis en inschrijven kan tot vrijdag 17 februari 2017.
Het materiaal wordt na inschrijving aan alle deelnemende leerkrachten bezorgd.

Vragen? info@wikifin.be

Inschrijven via http://www.wikifin.be/nl/budgetpret

« Vorig | Volgend »