Blijf op de hoogte
Schrijf je in op onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van onze vormingen, netwerkdagen of andere agendapunten.
Wanneer hulpvragers zich tot schuldhulpverlening wenden, is (ook figuurlijk) hun krediet al zo goed als op: de communicatie over het betalen van een achterstal of schuld is niet of niet goed gevoerd, zodat de schuldeisende partij niet meer bereid is tot een toegeving (uitstel, betaling in stukjes, enz…). Het is dan aan de schuldhulpverlener om die draad weer op te nemen en de communicatie te helpen herstellen.
Aan de hand van een in kaart gebrachte schuldenlast is het de opdracht om een strategie te bepalen: welke instrumenten bestaan er om tot schuldaflossing te komen en hoe kom je uiteindelijk tot de afbetaling van de schulden? Dat zijn de hoofdvragen die aan bod komen tijdens deze vorming.
Deze vorming is momenteel volzet. ‘Eerste Hulp Bij Schulden’ wordt echter jaarlijks aangeboden, dus blijf onze agenda goed in het oog houden.